20 Aralık 2009 Pazar

Avatar Filmi

18 Aralık'ta vizyona giren Avatar filmi sinema salonlarının yüzünü güldürecek gibi görünüyor. 2154 yılında geçen film yabancı bir gezegenin yer altı kaynaklarını sömürmeye çalışan kötü dünyalılar ile gezegenin yerlileri Navi ırkının mücadelesini anlatıyor. Dünyanın doğasını yok eden gözünü para hırsı bürümüş dünyalılar Pandora'ya da doğal güzellikleri için değil yer altı zenginliklerini elde etmek için saldırıyorlar. Görsel açıdan kusursuz Pandora gezegenini tasarlayan ekibin hayal gücüne, tasarımı görselleştirenlerin de emeğine sağlık diyorum... Film yaklaşık 3 saat sürüyor. Dünyanın en gelişmiş 3D kamerası kullanılmış ve film 197 kamerayla çekilmiş. Na’vi dili dil bilimciler tarafından iki yılda yaratılmış. Filmin yapımı ise 14 yıl sürmüş. Aktörlerin mimiklerini sanal karakterlerine aktarmak için Motion Capture tekniği yerine oyuncular Amerikan futbol oyuncularının kasklarına benzeyen özel bir başlık giymişler. Bu başlıkta bulunan küçük bir kamera sayesinde insan yüzündeki en küçük kas hareketi çok özel açılarla çekilebilmiş. En önemlisi ise ilk defa göz hareketleri kaydedilmiş. Bu sayede filmdeki Avatarları izlerken gerçek bir canlıyı izlediğinizi düşünüyorsunuz. Filmdeki bitkiler, hayvanlar, dağlar, bulutlar için 1 Petabitten (bin terabit) fazla dijital hafıza kullanılmış.
Bu film iki kez izlenmeli diye düşünüyorum. İlkinde renk cümbüşü ile gözlerimiz doydu, detayları ve alt metinleri yakalamak için 2. defa gidilmeli. 3 boyutlu filmlerde alt yazıları okumak biraz daha zor oluyor ama dublajlı izlemekten iyidir.

2 yorum:

  1. mrb sevgi abla ben esra avatar filmini ben de izledim bana göre şimdiye kadar izlediğim en etkileyici en çok reaksiyon alacağını düşündüğüm bir film. filmin süresi uzun olmaına rağmen bir an bile sıkmadı beni. herkese bu filme gitmeyi taviye ediyorum

    YanıtlaSil
  2. Esra'cım ben de şimdiye kadar bu filmi beğenmedim diyeni duymadım... Muhteşem film bence de...

    YanıtlaSil